Deel dit artikel
-

Advertentienetwerk Semilo officieel van start

Het online advertentienetwerk Semilo zegt officieel van start te zijn gegaan. Volgens oprichter Marcel Schuijt (ex-Tiscali, ex-XOIP) is het bedrijf binnen een paar maanden opgezet. Meer dan tien sites hebben zich al aangesloten bij het Semilo-netwerk.

Onder de websites waarop Semilo actief is bevinden zich @Home, Gay.nl, Piet Paulusma, FunnyGames, Landenweb, Dimo, vbo en Huislijn. Volgens het bedrijf zien drie miljoen Nederlandse internetters maandelijks haar advertenties.

Ook het populaire danceforum Partypeeps maakt deel uit van het Semilo-netwerk. Volgens Schuyt is het voor adverteerders op dit soort forasites mogelijk om advertenties te tonen op basis van bijvoorbeeld de muzieksmaak die de leden in hun profiel hebben aangegeven. “Zo’n doelgroep als die van Partypeeps is bijvoorbeeld ideaal voor partijen als Clearasil of Axe.”

Volgens Schuyt is er naast de naar schatting twintig tot dertig online advertentienetwerken nog genoeg ruimte voor een nieuwkomer. “Ik heb veel contacten met adverteerders via mijn persoonlijk netwerk. Ze willen allemaal meer bereik en meer mogelijkheden om dat echt in kaart te brengen. We konden Semilo binnen korte tijd uit de grond stampen.”

Niet elke site kan zich zomaar bij Semilo aanmelden. “We willen alleen kwalitatieve websites hebben en een gedegen netwerk neerzetten.” Adverteren in weblogs of podcasts is Schuyt voorlopig nog niet van plan. “Iedereen zegt tegenwoordig dat we het voorbeeld van Google moeten volgen, maar daar ben ik het niet mee eens. Met alleen tekstadvertenties kom je er niet. Buttons en banners werken nog steeds. Verder willen we advertenties meer integreren in sites, bijvoorbeeld door hele onderdelen te laten sponsoren.”

Semilo heeft momenteel drie medewerkers.

Deel dit bericht

7 Reacties

Johan

Er zijn al veel aanbieders, maar als ze een intressante prijs betalen aan publishers kan dit nog een succes worden. Overigens klopt veel informatie van hun profielen niets. Aantal hits staat niet gelijk aan aantal unieke bezoekers. Dit is toch geen nieuws, maar puur reclame.

se

Ik zal het even doorgeven aan http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

eRIK

Quote "Niet elke site kan zich zomaar bij Semilo aanmelden. "We willen alleen kwalitatieve websites hebben en een gedegen netwerk neerzetten." . Dit beweren en dan websites als Pietpaulusma en gay.nl in je netwerk….. Semiliio lijkt me een doodgeboren kindje… @ Johan: Quote "Aantal hits staat niet gelijk aan aantal unieke bezoekers", natuurlijk niet. Het aantal hits zal (bijna) nooit gelijk zijn aan het aantal hits. Een unieke gebruiker kan toch meerdere hits veroorzaken…

Jan Dirkzwager

Vanuit Kobalt doen we al lang zaken met Marcel in zijn tijd bij Tiscali. Ik zou het van harte toejuichen als zich een nieuw kwaliteitsnetwewrk met breed bereik op de markt gaat begeven. Met @home is het begin gemaakt. Door uitbreiding met een of meerdere andere portals zou Semilo een interessante partij waar breed bereik kan worden ingekocht kunnen worden. De eerste ervaaring met "simpel" banneren op @home zijn positief. Alle begin is moeilijk, maar ik wens Semilo veel succes.

mike

@Jan, Year, @home is echt kwaliteit, daar hebben op zitten wachten, om ook nog even op de hobbysites van de leden van @home te staan. Gelukkig is er nog "gay.nl" (sorry, nichten niets persoonlijk). Volgens mij leef bij kobalt je nog een beetje in de offline wereld, bereik kun je al jaren inkopen bij partijen als kliks.nl, netdirect of response (met wisselende kwaliteit, maar toch heel veel voor weinig). Het merendeel van de bij Slemilo genoemde sites, staan volgen mij ook op de lijst van de oude rotten. Niets nieuws onder de zon, of het moet een nieuwe ondergang zijn. Nieuwswaarde heeft het bovenstaande artikel dan ook pas als er staat:Volgens oprichter Marcel Schuijt (ex-Tiscali, ex-XOIP, ex-Slemilo)…….

Huib

Direct Matters had altijd goed contact met Marcel en wij kochten met plezier in bij het Tiscali netwerk. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat hij een kwalitatief netwerk zal kunnen runnen. Ik hoop wel dat hij aan uitbreiding gaat doen, omdat zijn netwerk op dit moment te weing aansluit bij onze portfolio. Veel succes!

John de Vroede

Ik ken Marcel Schuyt ook al wat langer. Prima vent om zaken mee te doen, een van de weinigen die zijn afspraken wel nakomt. Inderdaad (nog) met een beperkte portfolio, maar ik ben ervan overtuigd dat hij een succes maakt van Semilo.  En wat betreft de opmerking van die grappenmaker die Semilo afzeikt; resultaatgericht inkopen bij affiliate netwerken is niet (direct) vergelijkbaar met gericht inkopen en geen garantie voor een kwalitatief goed bereik. Als je alleen gaat voor leads en sales, prima. Sterker nog aan te bevelen (Zanox??:- Call me…))  Maar zeker de traditionele adverteerders (branding) zullen niche markten in willen, en dan hebben we partijen zoals Semilo nodig. Kortom, Marcel en consorten, succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond