Deel dit artikel
-

Advertentiesbureaus vertrouwen ‘programmatic’ nog altijd niet

Advertentiebureaus gaan meer gebruik maken van geautomatiseerde advertentieplatformen, maar ze weten nog altijd niet of ze die kunnen vertrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van Strata, uitgevoerd in het laatste kwartaal van 2014.

Slechts een op vier van de ondervraagde bureaus vertrouwt dit soort systemen. Wat niet wegneemt dat 37 procent er toch meer mee wil gaan doen. Bureaus willen tien tot dertig procent van hun advertentievolume via geautomatiseerde platforms laten afhandelen. Dat is dertig procent meer dan in het derde kwartaal.

Het vertrouwen neemt wel toe en het aantal bureaus dat er helemaal geen gebruik van wil maken neemt zienderogen af. De belangrijkste overweging om het toch te omarmen, is het beter kunnen segmenteren van doelgroepen. Kwaliteit van de inventaris en transparantie blijven de belangrijke zorgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond