Deel dit artikel
-

Programmatic centraal op Emerce Performance

Het buzzwoord van 2014 is zonder twijfel programmatic, anders gezegd: geprogrammeerde inkoop van advertenties. Op Emerce Performance volgende week in Amsterdam zullen verschillende sprekers ingaan op deze materie.

Programmatic rukt op, zo blijkt weer eens uit het zoveelste onderzoek, dit keer van Chango, een zogenoemde Demand Side Platform (DSP). Driekwart van de marketeers van bekende merken maken er gebruik van, maar studies van AOL denkt dat het al gaat om 90 procent. Volgens Chango willen marketeers nog meer budget gaan besteden aan geprogrammeerde inkoop in de komende 12 maanden en tot dusverre zijn ze er goed over te spreken.

Programmatic buying is bijvoorbeeld van cruciale waarde voor het succes van de wereldwijde reiswinkel klm.com. Als een van de eerste adverteerders in Nederland heeft KLM gekozen om display buying in huis uit te voeren. Arjan Grootveld is van begin tot eind betrokken en weet als geen ander wat deze manier van werken en de advertentie strategie oplevert.

In een Engelstalige sessie Mapping the Future of RTB wordt gekeken naar de ontwikkeling van elektronische marktplaatsen. De verschuiving binnen het RTB spectrum is goed merkbaar, van one-stop shops en bureaus naar meer controle en transparantie. Wat zijn de gevolgen voor het eco-systeem en kunnen adverteerders dezelfde kennis opbouwen als een bureau dat kan? Deelnemers aan de discussie zijn onder meer Marianne Plaggenborg (Addurance), Eline Deijs (Havas Media), Jorrit Baerends (Adcrowsd) en Willem van der Weide (Objective Partners).

Emerce Performance vindt plaats op 20 november in Pakhuis de Zwijger. Het programma vindt je hier, tickets bestel je hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond