Deel dit artikel
-

AGCS terug in handen van de oprichters

AGCS, ook bekend als AdGibbon, is weer in handen van de oprichters Niels Berkhout en Justin Campbell. Samen met investeerder Floris van Alkemade kochten ze alle aandelen terug.

Dat maakten de ondernemers eind vorige week bekend. Bijna tien jaar na oprichting hebben ze weer volledig controle, nadat het bedrijf lange tijd deel uitmaakte van een internationale omgeving.

AGCS heeft zich in de laatste drie jaar ontwikkeld van een rich media-bureau voor mobiele kanalen tot een productiebureau met klanten zoals 180KingsDay, 72andSunny en Dept. “Deden we eerst mobiele banners, doen we nu de volle breedte van social media, TikTok, Spark AR voor Instagram en Facebook en ook nog banners”, zegt Berkhout tegen deze uitgave.

Adverteerders beginnen wegen te zoeken om zich te manifesteren op de nieuwe social kanalen met merkcommunicatie. Dat vergt in de context van TikTok en Instagram een specifieke benadering, iets waarin AGCS zich in bekwaamt.

AGCS kwam in 2011 deels in handen van DQ&A, dat mobiele expertise wilde opdoen. Dat bureau werd in 2015 gefuseerd met het Zuid-Afrikaanse incuBeta.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond