Deel dit artikel
-

AH geeft miljoen Nederlanders persoonlijke Bonusaanbiedingen

Vanaf april krijgen klanten van Albert Heijn per e-mail of papieren post persoonlijke aanbiedingen op basis van gegevens uit hun Bonuskaart. Deze functie wordt op termijn mogelijk geïntegreerd in Appie voor mobiele shoppers.

Vandaag ontvangen een miljoen klanten van Albert Heijn een brief waarin de supermarktketen vraagt of zij hun persoonlijke gegevens willen controleren. Zodra de marktleider de correcte adressen heeft, gaat een nieuwigheid van start per e-mail. Mensen zonder e-mail krijgen papieren post.

“Naast de reguliere wekelijkse Bonusaanbiedingen ontvangt een grote groep Bonuskaartgebruikers straks iedere vier weken persoonlijke aanbiedingen. Dit voordeelprogramma heet Mijn Bonus“, aldus de grootgrutter. Ieder bericht bevat zes aanbiedingen op maat. De woordvoerster: “Het gaat om zaken die je veel koopt of producten waarvan wij verwachten dat je erin geïnteresseerd bent. Als je veel luiers koopt, krijg je aanbiedingen voor luiers met korting.”

Albert Heijn hield in de afgelopen periode al een test met driehonderdduizend gebruikers van de Bonuskaart. In totaal zijn er zeven miljoen actieve Bonuskaarten in Nederland in omloop. Wanneer de overige zes miljoen kaarthouders Mijn Bonus krijgen, hangt af van de snelheid en voortvarendheid waarmee de huidige uitrol wordt afgerond.

AH introduceerde de Bonuskaart in 1998 in Nederland. Het bedrijf kan niet aangeven waarom het nu pas met aanbiedingen op maat komt.

Mijn Bonus zit niet verwerkt in de mobiele boodschappenapplicatie Appie. Die integratie wordt expliciet niet uitgesloten voor de toekomst. Bonuskaarthouders zouden zich dan in de winkel nog kunnen oriënteren op de actuele koopjes. Appie is enkele honderdduizenden keren gedownload.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

C Duizend

En wederom een poging van AH om nog beter te kunnen begrijpen nog meer inferieure winstegevende huismerkproducten aan u verkocht kunnen worden.
En u dacht dat u als klant in het middelpunt van de belangstelling van AH stond.
En blij dat u bent met uw nieuwe winkel-ervaring bij uw geliefde Appie. Althans, dat zal Appie wel weer van de toren brullen als een bronstige brulaap in het paarseizoen.
Opdat de Nederlander er maar nooit achter zal komen tot wat voor een verpauperde supermarkt de AH is vervallende in de afgelopen 20 jaar ten behoeve van de winstgevendheid van de grootaandeelhouders van AH.

R. de Groot

Ik vind het een goed idee, alleen een beetje mosterd na de maaltijd. Ik heb sinds de jaren 90 een bonuskaart, op het adres van mijn studentenhuis destijds. Nooit heb ik wijzigingen doorgevoerd, dus ik vermoed dat ze een hoop klanten niet meer kunnen terugvinden.

J Anmaat

@ CDuizend U heeft de persoonlijke aanbieding al ontvangen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond