Ahold topman: ‘Delhaize moet sneller innoveren’

Supermarktketen Delhaize innoveert nog niet snel genoeg. Dat zegt topman Dick Boer in een gesprek met NRC Handelsblad.

De onlangs aangestelde Albert Heijn-baas Wouter Kolk (foto) kan met zijn team de innovatiekracht vergroten, denkt Boer. ‘Wat bijvoorbeeld belangrijk is, is dat je veel nauwer met toeleveranciers gaat samenwerken. Dat zij komen met nieuwe ideeën en dat je ze snel op het schap laat.’

Over het bod van Amazon op Whole Foods zegt Boer dat de concurrentie intenser wordt. De overname past in een trend, zegt hij. Aan de ene kant proberen traditionele winkels online mee te doen. Maar de online wereld merkt ook dat het ‘echte’ winkels nodig heeft. Boer wijst op Alibaba, die recent ook een supermarktketen heeft gekocht.

Niet dat Whole Foods zelf een grote bedreiging is. Grotendeels behoren de Ahold Delhaize-winkels tot het middensegment van de Amerikaanse supermarkten. Aan de luxe bovenkant staan winkels als Whole Foods ‘waar de frambozen twee keer zo duur zijn’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug