Deel dit artikel
-

Amazon betreedt de fitnessmarkt

Onder de naam Amazon Halo heeft de Amerikaanse retailer een eerste fitnessproduct aangekondigd. En niet zomaar eentje: voor het gebruik van de Halo Band en de gelijknamige app moet maandelijks worden betaald.

De armband is uitgerust met een versnellingsmeter, temperatuursensor en hartritmemonitor. Daarin onderscheidt Amazon zich niet van andere fitnesstrackerfabrikanten.

Het bijzondere zit hem in de analyse van de stem. De manier waarop je spreekt verraadt je emotionele en fysieke welzijn. De Halo Band zal kunnen bepalen je je fit genoeg voelt om de dag door te komen. Daartoe wordt een neuraal netwerk ingezet dat zelflerend is.

Met de app kan verder het lichaamsvetpercentage worden bepaald aan de hand van een 3D-model. Met een schuifregelaar toont de app die je eruit zou zien als je meer gewicht zou verliezen.

Voor sommige toepassingen is samenwerking met bedrijven gezocht, waaronder Headspace en WW (voorheen Weight Watchers) en John Hancock Vitality.

Amazon Halo bevindt zich momenteel nog in de testfase. De hardware kost voorlopig 65 dollar, uiteindelijk zo’n 100 dollar, terwijl het maandelijkse abonnement zo’n 4 dollar bedraagt na een een gratis proefperiode van zes maanden. Amazon levert de Halo in drie verschillende kleuren.

Of Amazon het lukt om de fitnessmarkt te veroveren, moet nog worden afgewacht. Met sommige producten, zoals e-readers en slimme luidsprekers, heeft Amazon een leidende positie ingenomen, maar de ontwikkeling van een eigen smartphone in 2014 werd een faliekante mislukking.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond