Deel dit artikel
-

Amazon groeit op de Amerikaanse advertentiemarkt

Het aandeel van Amazon in de Amerikaanse markt voor digitale advertenties steeg van 7,8 procent in 2019 naar 10,3 procent in 2020, volgens een nieuw rapport van eMarketer.

Amazon genereert niet alleen advertentie-inkomsten op zijn marktplaats, maar ook via zijn Fire TV-apparaten en het live gamingplatform Twitch.

De Amerikaanse advertentie-inkomsten van Amazon stegen met 52,5 procent, tot 15,73 miljard vorig jaar.

Hoewel Google en Facebook nog steeds naar schatting 28,9 en 25,2 procent marktaandeel hebben, zal Amazon naar verwachting verder oprukken, met een aandeel van 11,9 procent in 2022 en 12,8 procent in 2023.

Het aandeel van Google in de totale Amerikaanse uitgaven voor digitale advertenties zal naar verwachting dalen tot 26,6 procent in 2023, van 28,9 procent in 2020.

Foto Shutterstock

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond