Deel dit artikel
-

Amsterdams bedrijf verzorgt VR show Tommy Hilfiger

In selecte Tommy Hilfiger winkels wereldwijd kunnen consumenten de najaarscollectie van de retailer in Virtual Reality ervaren. Het concept is dinsdag gelanceerd in de Tommy Hilfiger flagship store op 5th Avenue in New York, en zal vervolgens te zien zijn in winkels in Londen, Parijs, Milaan, Amsterdam, Düsseldorf, Florence, Zürich en Moskou.

De show werd eerder dit jaar in 360 graden beelden vastgelegd door het Amsterdamse bedrijf WeMakeVR. Dat heeft een eigen camerasysteem ontwikkeld, waarmee shoppers een blik wordt gegund achter de schermen van de Fall 2015 Hilfiger Collection. Consumenten staan letterlijk naast de modellen vlak voordat ze het podium betreden.

De beelden zijn te zien op een Gear VR-helm van Samsung, maar voorlopig alleen in de winkels van Tommy Hilfiger zelf. Klanten kunnen de getoonde kledingstukken dan ook meteen Later zal het ook als download beschikbaar komen, zegt Benjamin de Wit van WeMakeVR tegen Emerce.

Het Amsterdamse bedrijf werkte eerder met het New York Philharmonic, IBM en het London Symphony Orchestra en heeft recentelijk de Sensation White Afterparty in VR vastgelegd. ”We gaan verder dan de wow-factor. Wij geloven dat virtual reality het ideale medium is om mensen levensverrijkende ‘Moments of Joy’ te geven’, zegt het bedrijf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond