Deel dit artikel
-

AOL voegt Europese advertentiebedrijven samen

AOL breidt Platform-A uit naar Europa aangekondigd. “Door Platform-A naar Europa te brengen, kunnen we de adverteerders helpen het publiek in Europa te bereiken”, aldus Randy Falo, CEO van AOL.

Adverteerders in Europa kunnen momenteel al terecht bij onder meer het advertentienetwerk Advertising.com, in 2004 overgenomen door AOL. "Wij zijn in 13 landen aanwezig", verklaart Tim van der Bilt, country manager bij Advertising.com. "De eerste stappen zijn jaren geleden al gezet. Wat AOL bedoeld is dat het Amerikaanse Platform-A nu ook naar Europa komt."

Alle verschillende business units komen onder één paraplu. Niet alleen Advertising.com, maar ook ADTECH, TACODA, gespecialiseerd in behavioral targetting en affiliate netwerk buy.at. "Gezamenlijk vormt dit nu Platform-A en dat valt dan weer onder AOL", aldus Van der Bilt. De verschillende bedrijven blijven voorlopig als zelfstandig onderdeel bestaan.

Het afgelopen jaar kocht AOL bedrijven als Lightningcast en Third Screen Media. ‘het is onhandig om al die verschillende organisaties te voeren. Door de samenvoeging komt er een one stop shop voor adverteerders op het gebied van online advertising. Waarbij onder meer affiliate marketing, banners, behavioral targetting en mobiele advertenties worden aangeboden", zegt Van der Bilt.

Platform-A zegt 125 miljoen online consumenten te bereiken, meer dan de helft van de Europese internetters.

"Platform-A is nu gelanceerd in Europa. Eind volgend jaar zal het wereldwijd beschikbaar zijn", meldt Lynda Clarizio, president van Platform-A.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond