Deel dit artikel
-

Apple publiceert simpel bouwpakket voor iAd

Apple brengt iAd Producer op de markt, een digitaal bouwpakket waarmee het eenvoudig wordt om iAd’s te maken.

Technologiebedrijf Apple probeert een nieuwe reclamevorm in de markt te zetten en probeert de drempels voor acceptatie daarvan te slechten. IAd is het best te omschrijven als ‘een klein interactief tv-programma dat via een bannerklik wordt aangeroepen’ in de iPhone of op de iPad (beelden Tron-primeur).

Gisteren publiceerde Apple iAd Producer. Dat is een softwarepakket dat bouwblokken levert om Apples nieuwe reclamevorm te bouwen. Het 99 dollar om toegang tot de software te krijgen, omdat een registratie als iOS-ontwikkelaar een vereiste is om het bouwpakket te mogen downloaden.

(Reclamebouwer wordt stap voor stap gegidst)
IAds zijn zichtbaar in de App Store, bij de zoekresultaten en ín applicaties. Gebruikers die er op klikken worden vervolgens doorgestuurd naar een interactieve omgeving van de betreffende adverteerder. De opmaaktaal van de uiting is HTML5. Er zijn geen Flash-componenten.

Apples mobiele reclamevorm werd in het voorjaar van 2010 gepresenteerd:

Apple introduceert iAd in de loop van 2011 grootschalig in Europa. De eerste verschijningsvormen zijn zichtbaar in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Daarna volgt de rest van Europa. Twaalf grote adverteerders zegden toe miljoenen euro’s te zullen investeren in commerciële uitingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond