Deel dit artikel
-

Arno Peperkoorn naar Publicitas

Arno Peperkoorn wordt de nieuwe Europees managing director van de digitale tak van Publicitas. Hij gaat met Improve Digital een automated tradingtak oprichten, en daarmee RTB op de kaart zetten bij moederbedrijf PubliGroupe.

Peperkoorn verlaat na twee jaar Tribal Fusion, onderdeel van Exponential, om zich op Europees niveau op reclamehandel te storten. Meer in het bijzonder gaat het om de exploitatie van digitale reclameruimte van uitgevers.

Publicitas is nog vrij sterk op de papieren wereld georiënteerd. Met de aanstelling van de Nederlander willen ze de digitale tak een impuls geven. Hij gaat werken vanuit het Nederlandse kantoor van Improve Digital. “Ik ga een stuk van hun technologie gebruiken om een nieuw automated tradingplatform voor premium content te maken. Dat heet The Mark.”

Improve Digital is net als Publicitas onderdeel van het Zwitserse mediabedrijf PubliGroupe. Dat is ook een van de twee grote aandeelhouders in Zanox.

Voor Peperkoorn is deze tak van sport al jaren praktijk van de dag. Hij was een van de vroege werknemers bij AdLink (gekocht door HiMedia, nu van Semilo), ging naar Sanoma en is tot 1 augustus nog directeur van Tribal Fusion.

Deel dit bericht

4 Reacties

Wouter

Peperkoorn, congrats, top

Patrick

Gefeliciteerd Arno.
Mooie stap voor jou en voor Publicitas.

Heel veel succes daar.

Hans Caspers

Gefeliciteerd Arno!

Lesley Brehm

Mooie move! Gefeliciteerd Arno!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond