Deel dit artikel
-

Artificial Intelligence in hotellerie in opkomst

Meer dan vier op de tien hotels hebben een chatbot waar AI-technologie achter zit. Dit blijkt uit onderzoek van hi Inc Marketing.

Chatbots zijn voor 41,2 procent van de ondervraagde hotels een belangrijk instrument voor de klantenservice. De mogelijkheden zijn talrijk: van het bestellen van roomservice en de kamertemperatuur en verlichting op de kamer regelen tot taxi’s boeken en restaurantreserveringen maken.

Naast de chatbot maakt 35,3 procent van de hotels gebruik van artificial intelligence om grote hoeveelheden data te analyseren en daar inzichten aan ontlenen over klantgedrag. De hotels geven aan geïnteresseerd te zijn in informatie over betalingsmethoden (18,4 procent) en klantaankopen (17,9 procent). Maar ook data over reispatronen en voorkeuren voor locaties zijn bijvoorbeeld interessant.

De voordelen van AI zitten volgens 35,6 procent vooral in kostenreductie en het voorkomen van menselijk fouten, terwijl de service verbetert. Dat wil niet zeggen dat mensen worden weg geautomatiseerd: 41,3 procent verwacht dat een combinatie van AI en medewerkers de beste resultaten zal geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond