Deel dit artikel
-

AVG reden tegenvallende resultaten Publicis

Reclamegroep Publicis noemt de AVG als oorzaak voor de tegenvallende kwartaalresultaten die gisteren werden gepubliceerd, hierdoor zijn diverse klanten afgevallen. De koers van het aandeel daalde 8,5 procent.

Publicis realiseerde over het tweede kwartaal een omzet van 2,1 miljard euro, 8,3 procent minder dan in 2017. Over het eerste half jaar werd 4,2 miljard euro omzet geboekt. Ook dat was minder dan vorig jaar.

De resultaten in de VS lieten een lichte verbetering zien dankzij klanten die Publicis vorig jaar binnensleepte, zoals McDonald’s, Diesel, Lionsgate, Molson Coors en Southwest.

De organische groei moet van topman Arthur Sadoun de komende jaar met 4 procent toenemen.

De Amerikaanse concurrent Omnicom presenteerde eerder deze week eveneens slechte cijfers.

Dit bericht is 5 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond