Deel dit artikel
-

B2B Online: de online transformatie van een 100-jarige onderneming

Jaarbeurs, opgericht in 1916 en al bijna 100 jaar gericht op het stimuleren van handel en nijverheid. Bij het grote publiek vooral bekend als beursgebouw en organisator van evenementen. Minder bekend is de transformatie die Jaarbeurs op dit moment ondergaat, waarbij zij – met JB Digital als aanjager én kickstarter – langzaam uitgroeit tot een mediabedrijf. Een organisatie waar content en digitaal de smeerolie zijn tussen fysieke ontmoetingen.

Jordi van Herk schetst komende donderdag op Emerce B2B Online in Maarssen het pad dat is doorlopen met Digital Darwinism aan de ene kant en Disruption aan de andere kant.

Van Herk stond in 2002 als medeoprichter aan de wieg van Marqit, een bedrijf gespecialiseerd in online leadgeneratie dat in 2013 is verkocht aan Jaarbeurs. Op dit moment is hij commercieel verantwoordelijk voor Jaarbeurs IT Media, bestaande uit meerdere IT titels zoals Computable, Marqit, Infosecurity, Zorg & ICT en Overheid 360°. Vanuit deze rol is Van Herk direct betrokken bij het ombuigen van traditionele beurzen naar ‘year round’ platformen en de synergie tussen online, print en evenementen.

Emerce B2B online wordt komende donderdag gehouden in Maarssen. Tickets zijn hier te koop.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond