Deel dit artikel
-

Banner met chatbox

Richmedia producent Enliven heeft een banner met geïntegreerde chatbox ontwikkeld. Zonder de pagina te verlaten kunnen consumenten een scherm in de banner openen en berichten intoetsen. Via de chatbox kunnen ze zowel met het bedrijf in kwestie als andere consumenten communiceren. Het eerste bedrijf dat van deze interactieve banner gebruik maakt, is computerfabrikant Compaq.

Enliven is een onderdeel van Excite@Home waarvan vooral @Home zich toelegt op interactieve, multimediale toepassingen. De banner nodigt middels de frase "Talk to the world" consumenten de tekstbox te openen en een bericht in te toetsen dat met een druk op de knop wordt verzonden. Vervolgens komen ze terecht in een chatroom waarin ze live zijn verbonden met andere bezoekers van de banner.

De interactieve vondst zou de banner tot een doeltreffend marketinginstrument maken omdat daarmee het bedrijf direct met zijn doelgroep direct in contact kan treden. Een en ander in aansluiting op het open communicatieve karakter van het Internet. Middels de banner kan Compaq zich profileren als een bedrijf dat technologische mogelijkheden van het Internet optimaal gebruikt. Voor een computerbedrijf maakt dat de banner tot een extra interessant medium – meer dan alleen een gimmick.

De banner maakt deel uit van de "Better Answers"-campagne en is ontwikkeld door DDB Digital . Eind deze maand verschijnt de banner en zal in elk geval tot september zijn te zien bij onder andere de sites van ABC , CNN&#39 en CNET .

Bron: ZDnet

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond