BCC schrijft rodere cijfers
Elektronicawinkelketen BCC, ook online een grote verkoper, heeft zijn verlies in 2015 met 9,1 miljoen euro zien oplopen.
Hoe groot het verlies exact is, houdt moederbedrijf Darty Group voor zich (PDF).
Een van de oorzaken dat het verlies roder kleurt dan in 2014 ligt in IT-problemen bij het BCC-magazijn. Dat leidde tot 3,5 miljoen extra kosten en lagere beschikbaarheid van producten in de 73 fysieke winkels. De hogere kosten worden deels gecompenseerd door lagere centrale kosten. Die daalden ten opzichte van het vorige jaar met 1,1 miljoen euro.
Darty Group noteerde in 2015 een omzet van 3,7 miljard euro, een plus van vier procent, en boekte een nettowinst van 93 miljoen euro. De Engelse concern rapporteert geen specifieke cijfers over het digitale en fysieke verkoopkanaal. Ook over het aangekochte Mistergooddeal.com worden geen aparte cijfers gegeven. Darty staat op het punt te worden overgenomen door het Franse Fnac.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Pieter
Het is natuurlijk al 1.000x gezegd…een propositie met én hoge service én de laagste prijzen kán niet overleven.
Anoniem
Bezuiniging doen ze zeker door uitbuiting personeel !