Deel dit artikel
-

Belgen komen met verbeterde Groupon

Drie studenten van de UGent en VUB hebben Instadeal opgericht, een kortingswebsite die na de recente kritiek door de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop aan het adres van Groupon een ‘eenvoudiger en transparanter’ alternatief moet bieden.

Groepsaankopen boeten de laatste tijd in aan populariteit. Vandaar een nieuw alternatief Instadeal is opgezet. Simon Savaete en Jonas De Mets, studenten handelsingenieur aan de UGent, en Tim Coppieters, student computerwetenschappen aan de VUB, willen de kleine winkelier  de vrijheid geven om alle touwtjes zelf in handen te houden.

Lokale winkels of restaurants kunnen hun eigen aanbiedingen aanmaken en online verspreiden. Zij mogen zelf bepalen wat, voor welke prijs en hoeveel ze willen aanbieden. Dat principe druist in tegen de huidige koopjesplatformen, waarop verplichte extreme kortingen en hoge commissiepercentages standaard zijn. In de eerste fase willen ze de horeca-, de wellness- en de evenementensector uit de regio Gent aanspreken om als eerste hun platform te gebruiken.

Het concept van Instadeal is gebaseerd op het eenvoudig principe van vraag en aanbod. Prijzen moeten dalen wanneer het minder druk is, en mogen hoger liggen tijdens de drukkere periodes.

Uit onderzoek blijkt dat regionale handelszaken nog te vaak blijven steken in verouderde marketing- of reclametechnieken. ‘Ons doel is om ook op een regionaal niveau het kortingslandschap dynamischer te maken.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond