Deel dit artikel
-

Belgische e-commerce: 1,8 miljard euro

In 2013 steeg de totale omzet van de Belgische webwinkels met zo’n 18,4 procent tot 1,8 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaren. Het is een conservatieve schatting omdat slechts is gekeken naar 520 onlineshops, oftewel tachtig procent van de markt.

In het vierde kwartaal realiseerde de onlinehandel een omzetcijfer van 285 miljoen euro, ofwel 15,8 procent van hun totale jaaromzet. Dit is een aanzienlijke stijging tegenover dezelfde periode in 2012.

In 2013 hebben klanten hun aankopen vooral gedaan tijdens de kerstperiode. Tegenover 2012 ging het om een omzet van 187,5 miljoen euro. De twee andere sterke verkoopsperiodes – Cyber Monday (de maandag die volgt op Thanksgiving, en de Sinterklaasperiode) vertegenwoordigen respectievelijk 6,85% (ofwel 19,5 miljoen euro) en 27,37% (ofwel 78 miljoen euro) van het eindejaarsomzetcijfer.

Modeartikels en accessoires behouden ook in 2013 hun eerste plaats. Multimedia en elektronica winnen aan populariteit en kennen de snelste stijging in de webshops met een stijging van 64 procent. De verkoop van cosmetica bevindt zich nu op gelijke hoogte als hardware- en software.

1.Modeartikels en accessoires (50,55%)
2.Multimedia en elektronica (45,55%)
3.Speelgoed (27,22%)
4.Schoonheidsproducten / hardware en software (22,22%)
5.Boeken, Cd’s en Dvd’s (18,88%)
6.Decoratie (17%).

Belgium e-commerce: Xmas 2013 and Sale January 2014 from BeCommerce

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond