Deel dit artikel
-

Bescheiden verwachtingen Telecommerce Dagen

Organisatie en deelnemers van de Telecommerce Dagen in de Utrechtse Jaarbeurs hebben bescheiden verwachtingen over het evenement. Initiatiefnemer BBP hoopt op consolidatie van het aantal bezoekers, partciperende bedrijven temperen hun verwachtingen over de aantallen leads.

De derde editie van het driedaagse <a href="
http://www.telecommercedagen.nl/” target=”_blank” class=”news-text”>evenement voor CRM, contact-centers en e-business eindigt donderdag. Volgens Paul Petermeijer, managing director van BBP, dat het evenement organiseert, zijn er dit jaar ongeveer evenveel kramen als de 120 op de vorige editie. Veel daarvan worden echter gedeeld door bezuinigende bedrijven Petermeijer is tevreden als het aantal bezoekers even hoog is als de circa 6500 van 2001.

Petermeijer geeft toe dat het geen gemakkelijke tijden zijn voor beurzen. "Je ziet dit jaar dat veel partijen niet alleen hun kraam delen, maar ook dat de stands kleiner zijn en minder 'fancy'. Ook zijn veel Amerikaanse partijen niet meer aanwezig." Petermeijer denkt wel dat de variëteit hetzelfde is gebleven.

Een rondgang langs deelnemende bedrijven leert dat zij bescheiden doen over het aantal gewenste leads. Het Dordtse TDX, dat met zijn product Measuremail e-mail marketeers helpt te meten wat er met verstuurde reclamemail gebeurt, is al tevreden met tien leads. "Dan heb ik natuurlijk liever vijf klanten die Measuremail in licentie nemen, dan tien die een abonnement van 2000 mailtjes per maand nemen", beklemtoont managing director Ronald Dubbeldam.

Commercial director Milko Steenmeijer van AICA, de maker van CRM-software Archie, wijst op de specifieke kwaliteit van de Telecommerce Dagen: de vele aanwezige marketeers. Steenmeijer bezoekt de beurs daarom al sinds het begin. Hij hoopt op 70 tot 75 kwalitatieve leads.

Area Sales Manager Dave van Mourik van Q-go Nederland, dat zich heeft toegelegd op elektronische klantencommunicatie, vindt de aantallen leads ondergeschikt. "Veel van onze klanten zijn banken en verzekeraars. Het is vooral belangrijk dat we hier zijn, de profilering telt meer dan het genereren van een bepaalde hoeveelheid leads."

Van Mourik zegt vooral relaties met bestaande klanten te willen verdiepen. Hij denkt dat gerichte seminars en ronde tafelconferenties met klanten daarbij zeker zoveel op kunnen leveren als een beurs.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond