Betaalde e-mail diensten bij Sina.com

In een poging om meer inkomsten te verkrijgen gaat de Chinese portal Sina.com betaalde e-mail diensten invoeren in China en Noord-Amerika. Later moet dit uitgebreid worden tot andere gebieden waar de site opereert. Eerder voerde Sina.com naar eigen zeggen met succes andere betaalde diensten in, onder meer voor sms en particuliere advertenties.
Sina.com is bezig met het invoeren van allerlei betaalde diensten om de gebruikers aan te sporen tot het nemen van betaalde abonnementen. De site zegt op het ogenblik 22 miljoen gebruikers te hebben, waarmee het de grootste e-mail provider van China is. Net als dat vrijwel overal op internet het geval is, worden de e-mail faciliteiten nu gratis aangeboden aan de gebruikers. De kosten worden betaald met advertentie-inkomsten. Sina hoopt geld te ontvangen voor het aanbieden van grotere mailboxen, snellere verbindingen en meer beveiliging.
De doelgroep voor de betaalde e-mail diensten bestaat uit bedrijven, professionele gebruikers en andere 'power users'. Volgens Sina.com zal de gratis e-mail mogelijkheid daarnaast blijven bestaan. Maar als Sina.com slaagt in haar opzet, zal dat zeker de interesse wekken van andere aanbieders van e-mail faciliteiten. E-mail wordt wel de grootste killer-applicatie van het internet genoemd, maar waar het consumenten betreft slaagt vrijwel niemand erin daar geld mee te verdienen.
Een andere benadering is die van de Indiase PTT. Die maakte in juli bekend; http://www.emerce.nl/archives/nieuws/kort/20010727.html} dat het geld wil verdienen met het thuisbezorgen van e-mail. De Indiase PTT zegt last te hebben van een lagere omzet als gevolg van toenemend e-mail gebruik. Het bedrijf wil dat compenseren door e-mail te printen en thuis te bezorgen bij mensen die zelf geen internetaansluiting hebben.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond