Bing sluit deal met Wolfram Alpha

Zoekmachine Bing integreert de zoekresultaten van Wolfram Alpha. De zoekmachine van Microsoft hoopt hiermee wat meer marktaandeel van Google af te snoepen.
In eerste instantie zal op Bing een deel van de zoekresultaten van Wolfram Alpha te zien zijn. Het gaat dan om de voedingswaarde van bepaalde etenswaren en wiskundige berekeningen waarbij ook grafieken worden getoond. Naast de standaard zoekresultaten toont Bing bijvoorbeeld hoeveel calorieën een product heeft en geeft het de mogelijkheid om de BMI uit te rekenen.
Het is voor Bing een mogelijkheid om zich verder te onderscheiden van concurrent Google. Onlangs werd nog bekend dat beide rivalen een deal sloten met Twitter. Zowel Google als Bing kregen hiermee toegang tot de feed van de microbloggingdienst om deze te integreren in de zoekresultaten.
Financiële details over het partnership tussen Bing en de academische zoekmachine dan voor consumenten worden niet vrijgegeven.
Andere nieuwe features in Bing staan ook op stapel. Er moet een nieuwe optie komen om zoekresultaten voor producten te delen met vrienden via e-mail, Facebook of Twitter. Bepaalde zoekresultaten, als bijvoorbeeld informatie over het weer, wordt gelokaliseerd. Er komt een nieuwe zoekfunctionaliteit voor events in grote steden en de aparte reisgedeelte met bijbehorende zoekresultaten gaat op de schop.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Bas Groot
Oei oei oei! Dit is een gevoelige klap voor Google! Waarom Google Wolfram niet als de sodemieter van de markt gekocht heeft toen het opkwam zal ik nooit begrijpen. Wolfram is namelijk de toekomst van de zoekmachine (ook al is deze enigszins wetenschappelijk). Hij geeft namelijk antwoord op de vraag. In plaats van een gesorteerde berg bulk waar jouw zoekwoord in voorkomt. Dat is de toekomst. Mijn voorspelling dat Google Search net zo snel van de markt zal worden gevaagd als ze opkwam, in 2012 uiterlijk 2013 kan ik gestand doen. We liggen op koers. En waarom laten ze dit liggen? Google denkt dat ze dat zelf beter kunnen omdat ze extreem innovatief zijn? Waarom deden ze het dan niet? De recente upgrade van Google heeft niet veel verschil gemaakt; het doet wat Google altijd al deed maar dan met iets getunede rekenformules. De reden is dat Google monopolist is en die worden vanzelf lui en gaan de markt hun standaarden opdringen. Kopen ze het niet op wegens oud zeer? De maker van Wolfram een oud-docent is van een of beide oprichters van Google. Dat ze hem daarom niks gunnen? (zou niet de eerste keer zijn dat jaloezie en oud zeer tussen leerling en meester nog jarenlang doorwerkt) Microsoft is slechts in een fractie van zijn productlijnen een innovator, en meestal een volger of kopieerder. Ook hier, ze weten dat ze zoiets niet zelf kunnen verzinnen, dus die kopen het op. Zakelijk gezien een verstandige zet, want Bing zoals we het nu kennen, is een amateur-makeover van Google Search. Nou Google, rennen! Google is misschien van zoekboer langzaam applicatieboer aan het worden, maar het geld wordt nog voor een belangrijk deel verdiend met de zoekmachine. Uit luiheid slachten ze de kip met de gouden eieren.