Deel dit artikel
-

Bloomberg: gratis content is lokaas premium diensten

Het persagentschap Bloomberg heeft zijn belangrijkste zakelijke nieuwssite in een nieuw jasje gestoken, waarbij de nadruk wordt gelegd op het aanbieden van gratis content, in tegenstelling tot de vele concurrenten als bijvoorbeeld de Wall Street Journal die online geld vragen om artikelen te lezen.

Met deze strategische zet hoopt Bloomberg lezers en gebruikers te lokken voor de premuim diensten. De hoofdcontent is gratis en wordt ondersteund door advertenties. Hiermee hoopt het bedrijf de strijd aan te gaan met de competitie die inzet op content achter een betaalmuur.

In een interview met BtoB laat Kevin Krim, hoofd van Bloomberg Digital, weten dat de hoofdcontent dan wel gratis wordt aangeboden, maar dat er voor diepe, verticale content op de site betaald gaat worden.

In een verklaring laat het bedrijf weten dat de nieuwe site wordt gelanceerd nu de discussie over gratis versus betaalde content op een hoogtepunt is.

Bloomberg biedt anast het nieuws onder meer markt data aan en kent verticals als Bloomberg Law en Bloomberg New Energy Finance.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond