Deel dit artikel
-

BN’ers promoten voetbalsite

Hoe maak je het beste reclame voor je website? Een nieuwe voetbalsite schakelt er Bekende Nederlanders voor in.

"Eigenlijk was mijn leven totaal zinloos aan het worden. Ik wist helemaal niet meer hoe het verder moest. Maar gelukkig kwam DIPO Online. Dat is nu mijn redding", vertelt cabaretier Youp van 't Hek gekscherend op de onlangs gelanceerde voetbalsite DIPO Online (www.dipo-online.com), een initiatief van de Amsterdamse sportjournalist en internetondernemer Philip de Liagre Böhl. DIPO Online biedt onder meer het laatste voetbalnieuws, grappige plaatjes en filmpjes en quizzen. Om reclame te maken voor zijn site maakt De Liagre Böhl handig gebruik van zijn connecties met Bekende Nederlanders die hij als journalist/presentator leerde kennen bij onder meer de Tros, Talkradio, AT5 en Radio10 Gold. Ook de connecties van zijn vader hielpen hem een handje. "Jaap Jongbloed sprak in de studio van 2Vandaag een filmpje in. Hij vroeg vervolgens oud-coryfee Judith Bosch van de NCRV voor een filmpje, die Youp van 't Hek weer inschakelde", aldus De Liagre Böhl.

Het koppelen van BN'ers aan producten is volgens de internetondernemer "een antieke marketingstrategie". "Ik geloof heilig in promotie met BN'ers. Mensen gaan kijken als ze een mail van ons ontvangen met de titel 'Youp van 't Hek steunt DIPO'. Niet om DIPO, want dat kennen ze niet, maar wel om Youp."

Alle BN'ers verleenden tot nog toe gratis hun medewerking. "Ik geef wel eens een flesje wijn weg, maar verder niets. De enige bekendheid die niet wilde meewerken, was Beau van Erven Dorens, die ik overigens ook goed ken." BN'ers die binnenkort op de site hun opwachting maken zijn: Wilfred Genée, Leo Driessen, Rob Stenders en Léonie Sazias.

De bedoeling is om de site verder uit te bouwen met filmpjes en nieuws uit voetballand. Zo staat er een interview met Paul Bosvelt van Feyenoord op het programma. "Voetbal is leuk en verkoopt. Maar wat ik altijd heb gemist, is een voetbalsite met nieuws verpakt in korte filmpjes, zodat je ook kunt zién dat Machlas zijn kniebanden heeft afgescheurd tijdens de training. De volgende stap is een televisieprogramma met soortgelijke content als op de site. Het format heb ik zelf ontwikkeld. Ik leur er nu mee langs Hilversumse deuren."

Deel dit bericht

4 Reacties

anne

en hoe staat het er nu mee?

omni

Zo te zien gaat het goed, want de site bestaat nog steeds en heeft een behoorlijk archief op gebouwd.

Oof

Bij mij werkt die url uit het artikel niet en ook een zoekactie op Google levert niets op, op wat gecachede pagina's na. Philippe is inmiddels met een draak van een sportprogramma te zien op het regionale commerciele drakenstation RNN7. Mischien dat hij op de radio wel overkomt, maar op tv komt de heer Liagre Böhl op zijn zachtst gezegd niet echt uit de verf.

Friso

Ben ik niet met je eens Oof. Ik vind de heer Böhl juist een zeer goed geinformeerde journalist. Het zal me niet verbazen als we in de toekomst nog veel van hem gaan horen!Hoezo radio? Is hij te dik ofzo?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond