Deel dit artikel
-

Bol.com blijft sterkste merk in winkeliersland

Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.

Ondanks de negatieve berichtgeving in de afgelopen maanden, stijgt de merkkracht van failliet verklaarde retailketens als Aktiesport, Scapino en Perry. Ook merknamen zoals V&D en Schoenenreus zijn, ondanks de imagobeschadiging, nog steeds miljoenen euro’s waard.

Gemiddeld zijn retailmerken in de periode 2015-2016 met twee procent in kracht gestegen. De negen online formules die tot de 100 grootste retailers van Nederland behoren, groeiden met vier procent.

Voor de gemiddelde Nederlander is de positie van keukenwinkelketen Mandemakers het sterkst gedaald. Het merk verloor vooral aan bekendheid. Ook PLUS en Expert maken een flinke dip in merkkracht door.

Top-10 sterkste retailmerken van Nederland in 2016 (+ positie in 2015)
  1. (1) bol.com
  2. (3) Kruidvat
  3. (4) HEMA
  4. (2) Albert Heijn
  5. (6) Action
  6. (5) IKEA
  7. (7) Lidl
  8. (8) Blokker
  9. (9) GAMMA
  10. (10) Jumbo

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond