Deel dit artikel
-

Bol.com, KLM en Landmacht winnen EMMA

Drie grote spelers zijn uitgeroepen tot de winnaar van de E-mailmarketing Awards (EMMA). Bol.com, KLM en de Landmacht zijn bestempeld als winnaar.

Bol.com won met de case ‘De Wereld van Bol.com’, een interactieve 3D-rondleiding achter de schermen bij Bol.com, waarin Billie, het welbekende blauwe mannetje de rondleiding geeft. Hiermee worden nieuwe klanten door de website geleid om te zien hoe het bestelproces verloopt.

Michel Schaeffer, marketing director bij Bol.com en een van de juryleden van de EMMA, liet eerder nog in een artikel over klantbeheer aan Emerce weten dat het primaire middel voor klantenwerving en -binding de webwinkel is. E-mail is het secundaire middel. E-mail wordt ook ingezet bij bestaande klanten. Het bedrijf verstuurt zijn e-mailnieuwsbrief naar 1 miljoen e-mailadressen, op een totaal klantenbestand van 2 miljoen.

Juryvoorzitter Marc Borgers: “E-mail wordt in deze mindere economische tijd steeds meer en steeds professioneler ingezet. In de cases zien we dat het kanaal met regelmaat als alternatief voor Direct Marketing en telemarketing wordt ingezet.”

De twee andere winnaars zijn KLM, met de case ‘KLM BlueBiz lifecycle, van e-mail contacten naar waardevolle relaties’ en de Landmacht met de case ‘Real-time Dynamic Imaging’.

Welke cases er tijdens de achtste editie van de uitreiking met goud, zilver of brons vandoorgaan, dat wordt nog bekend gemaakt op 10 september.

Vorig jaar
kreeg de e-mailmarketingactie van Wehkamp een zilveren EMMA. Er werd toen geen goud uitgereikt. Brons was er in overvloed voor ABN AMRO Hypotheken Groep, Essent B2B en Robeco Direct.

Deel dit bericht

1 Reacties

Hedwig Wassing

Michel, Daniel, Patrick,Gefeliciteerd met de bekroning van dit grensverleggende initiatief.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond