bol.com sluit 3000 nieuwe verkooppartners aan
Bol.com heeft in het afgelopen kwartaal 3000 nieuwe verkooppartners aangesloten en 1,3 miljoen nieuwe producten toegevoegd. De omzet van de verkooppartners steeg in een jaar tijd met 34 procent naar 795 miljoen euro, zo blijkt uit een toelichting op de kwartaalcijfers.
De totale onlineverkopen van Ahold Delhaize zijn het afgelopen kwartaal met ruim 29 procent gestegen, in Nederland ging het zelfs om 34,4 procent, grotendeels dankzij bol.com. De online omzet ging van 643 miljoen euro een jaar geleden naar 794 miljoen euro in het afgelopen kwartaal (pdf).
Verkooppartners zijn volgens die toelichting al goed voor de helft van de consumentenomzet. In Nederland realiseerde Ahold 24 procent online omzetgroei (van 445 miljoen naar 554 miljoen). In België bleef de online omzet wederom zeer bescheiden: die steeg licht van 12 naar 14 miljoen. In de VS groeide de onlineverkoop met ruim 14 procent, waarbij 124 nieuwe ophaalpunten werden toegevoegd, waarmee het totaal op 600 komt.
De totale omzet (inclusief winkels) steeg licht naar 16,3 miljard euro, maar de winst daalde naar 334 miljoen euro als gevolg van de staking in de VS bij Shop & Shop. Ahold Delhaize schat de schade op minstens 224 miljoen dollar.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
7 Reacties
Pieter
Goed gedaan van bol; geef Amazon geen kans hier in NL, onze levenskwaliteit is namelijk door die Amerikanen in gevaar.
Hans
Juist jammer dat er geen Amazon in Nederland beschikbaar is. Een gezonde concurrentie voor Bol zou goed zijn, Vaak is Bol veel te duur.
Dave Mit
Bol.com is waardeloos voor partners. Alleen om oude voorraad te dumpen kan je bol.com gebruiken. Waardeloze service, onkundige medewerkers en fraude door klanten. Maar als partner ben je verantwoordelijk. Hopelijk stoomt Amazon door en pakken ze NL mee. Bol.com zal pas dan iets aanpassen.
Dirk
Goede zaak dat bol.com groeit. Ongefundeerde kritiek lees ik hier over dat bol.com te duur zou zijn. Het is goed dat een partij als bol.com geen prijsvechter is in deze consumptiemaatschappij. Hoor veel positieve verhalen om me heen van partners van bol.com.
Dave Nit
Helaas heeft Dave Mit gelijk.
Dave Klit
Als jullie denken dat Bol slecht is voor haar partners dan staat je nog wat te wachten als je zaken gaat doen met Amazon. Ga voor de lol maar eens wat rondneuzen op Amazons eigen seller central forum. Er staat jullie / ons nog wat te wachten daar.
Dave Nit
Al jaren prima ervaringen met verkopen via Amazon. Amazon is alles wat bol.com niet is. Intelligent en bereikbaar personeel (geen deeltijdstudenten), snelle praktische oplossingen, zeer duidelijke emails van de verkoopondersteuning, faire afhandeling van problemen. Nooit gezeik over vergoedingen van schade, niet beoordeeld worden op zaken die je niet in de hand hebt. Een oase vergeleken bij bol.
Het verschil bol versus Amazon is, Amazon wil dat je succesvol wordt. Bol.com benadeelt je waar ze kunnen.
Er lopen in Nederland betweters rond die zogenaamd waarschuwen voor Amazon. Dat zijn uitsluitend lieden die nul komma nul ervaring hebben met zaken doen met Amazon.
Over dat Seller central. Amazon HEEFT tenminste een forum waar je je vragen en klachten kwijt kunt. Bol.com had dat een aantal jaar geleden, totdat ze zo schrokken van de ernstige klachten van de kant van verkopers, dat ze het hele forum in een keer vernietigd hebben. Met een paar jaar archief berichten erbij.
Dat is bol ten voete uit.