Deel dit artikel
-

bol.com haalt Singles Day naar Nederland

bol.com haalt Singles Day naar Nederland. In Azië en met name China is Singles Day het grootste winkelfenomeen dat er bestaat. Voor grote retailers als JD.com en Alibaba is Singles Day het jaarlijks terugkerende hoogtepunt in omzet.

Bol.com viert onder het motto ‘I love me’ Singles Day op 11 november als ‘Dé feestdag voor jezelf’. Op deze dag zijn er bij bol.com duizenden scherpe kortingen in onder andere de productcategorieën make-up, parfum, sieraden, elektronicagadgets, boeken, DVD’s.

Op de ‘afteldagen’ 8, 9 en 10 november krijgen klanten al een voorproefje; elke dag één ‘topdeal’ vooruitlopend op Singles Day.

Volgens Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com, hebben steeds meer Nederlanders belangstelling voor deze winkeldag. Het aantal keer dat er gezocht werd op Singles Day ten opzichte van twee jaar geleden is verdubbeld. Al eerder introduceerde bol.com zijn eigen versie van retaildag Black Friday. Dat leidde tot een aanzienlijke omzetverhoging.

Singles Day ontstond in 1993 toen vier studenten van de Nanjing Universiteit vierden dat ze single waren. Dat werd jaarlijks feest voor de hele campus. Niet lang daarna werd het een fenomeen in heel China. Nadat Alibaba het feest had omarmd, werd het ook een e-commerce succes.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond