Deel dit artikel
-

Booking investeert 500 miljoen in taxi-app Didi

Booking Holdings gaat een strategische samenwerking aan met de Chinese taxi-app Didi Chuxing. De bedrijven elkaars diensten in elkaars apps over en weer promoten. Booking Holding investeert ook 500 miljoen dollar cash in Didi.

Het reisbedrijf verwerft daarmee een belang van ergens tussen de half en heel procent, afhankelijk van de waardering. Die zou rond de zestig à zeventig miljard dollar kunnen liggen. De investering is vooral een belofte van beiden tot strategische samenwerking.

Concreet kunnen de 550 miljoen taxiklanten van Didi hotelkamers gaan boeken via de reisapp. Daartoe wordt het aanbod van Booking.com en agoda ontsloten. Omgekeerd kunnen klanten van Booking.com, agoda.com, KAYAK, priceline, Rentalcars.com en OpenTable via de betreffende apps taxiritjes gaan aanvragen.

Didi [?] is onder eigen label actief in China, Mexico en Australië en werkt verder via strategische investeringen met lokale labels in Taiwan, Hong Kong, Japan, Brazilie, Europa (Taxify, met Daimler) en Careem in het Midden-Oosten en Afrika. Partijen waarmee het samenwerkt zijn onder meer Grab, Lyft, Ola en Uber.

Booking Holding en Didi beloven ook samen nieuwe technologie te ontwikkelen die zich specifiek richt op reizigers en de reisindustrie. Dat gaat vermoedelijk om integraties op IT- c.q. platformniveau.

*) Foto toont mede-oprichter en CTO Bob Zhang; bron onder cc: RISE

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond