Deel dit artikel
-

Booking.com gaat meer investeren in China

Booking.com wil graag een graantje meepikken van de snel groeiende binnenlandse toeristische markt in China. Dit heeft CEO Gillian Tans laten weten aan de South China Morning Post.

“We gaan meer investeren in China om ervoor te zorgen dat onze naamsbekendheid groeit. We hebben al zeshonderd medewerkers in China en dat worden er meer, zodat we de Chinese markt met de juiste producten en marketing kunnen bedienen,” zegt Tans in het interview.

Vorig jaar reisden 4,88 miljard mensen binnen China, een stijging van 10 procent vergeleken met 2015. Ter vergelijking: 122 miljoen mensen ondernamen een vakantie of zakenreis buiten China, een stijging van 4,3 procent.

Booking.com heeft een portfolio van 50.000 accommodaties in China. Dat wordt volgens Tan uitgebreid door partnerships te sluiten. Hoeveel er wordt geïnvesteerd of hoeveel nieuwe mensen er worden aangetrokken wilde ze niet zeggen.

Het moederbedrijf van Booking.com, Priceline, heeft recent 450 miljoen dollar geïnvesteerd in het Chinese e-commerce platform Meituan Dianping. In totaal haalde het bedrijf 4 miljard dollar op, dat zal worden gebruikt om te groeien op het gebied van hotelreserveringen, taxidiensten en restaurantboekingen.

De grootste speler in China is Ctrip, eigenaar van Skyscanner. Priceline heeft een belang van 9 procent in Ctrip in handen. In het derde kwartaal van dit boekjaar meldde Ctrip een stijging van het aantal accommodatieboekingen van 36 procent, met een totale waarde van 424 miljoen dollar.

Foto: Hanson Lu op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond