Deel dit artikel
-

Bpost komt met extra maatregelen om alle pakjes te kunnen leveren

Bpost neemt toch extra maatregelen om alle pakjes op tijd te kunnen afleveren. Vrijdag kon het Belgische postbedrijf dat nog niet garanderen.

Een deel van de klanten zou zijn pakje zelf wellicht moeten ophalen in een afhaalpunt, suggereerde het door de staat gecontroleerde bedrijf. Daar kwam meteen veel kritiek op uit verschillende hoeken. Na overleg met minister van Overheidsbedrijven, Petra De Sutter, stuurt het postbedrijf alsnog bij, meldt de VRT.

Toch piept en kraakt het nog altijd bij Bpost. Elektroketen Media Markt kan haar pakjes een dag na bestelling niet leveren nu Belgen door het coronavirus massaal online winkelen. ‘Dat ligt niet aan ons, maar aan Bpost’, zegt woordvoerder Janick De Saedeleer tegen De Tijd.

HEMA en een elektroketen die anoniem wil blijven, kregen bij Bpost zelf nul op het rekest toen de postverdeler hun vrachtwagens weigerde, ‘wegens te druk’.

Wie bij winkelketen Dreamland speelgoed bestelt, krijgt dat pas twee weken later, zegt woordvoerster Hanne Poppe.

Retailers zijn ontstemd omdat Bpost een toeslag van 1 euro per pakket vraagt, terwijl de service achteruit holt.

Het bedrijf garandeert nu dat zo goed als alle pakjes binnen de twee of drie werkdagen bezorgd zullen zijn. Voor 5 procent van de pakjes kan het iets langer wachten zijn omdat die eerst langs een afhaalpunt passeren.

Er zijn 3000 extra werkkrachten aangesteld om hierbij te helpen. Nog meer mensen zullen worden gerekruteerd, indien nodig, met een focus op de zaterdagleveringen.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond