Deel dit artikel
-

Brandactivation.nl brengt activeren merken in kaart

Brandbase, een Amsterdams bureau dat merk-activeringsprogramma's ontwikkelt, is een site begonnen waarop campagnes worden bijgehouden op het gebied van merk-activering. Brandactivation.nl moeten uiteindelijk een database worden met de beste brandactivation-cases ter wereld, zegt Marvin Pupping die zich binnen Brandbase bezighoudt met strategie en creatie.

Brandbase wil dat op de site de beste en meest effectieve crossmediale concepten komen die er te vinden zijn. Brandbase roept daarom marketeers op om cases in te dienen en te reageren op cases die al op de website staan. In een recent interview met Emerce zei mediadirecteur Harry Dekker van Unilever dat internet bij uitstek geschikt is om merken te activeren.

“We schatten in dat we over 6 maanden meer dan 500 cases in de database hebben en over een jaar meer dan 1.000. Dat levert een schat aan informatie op voor elke marketeer die zijn doelgroep niet alleen wil informeren maar ook activeren Brandactivation is een wereldwijde trend. Maar wat is het precies? Wat zijn de succes cases en welke onderzoeken zijn ernaar verricht? Veel antwoorden zijn al op de site te vinden maar het kan altijd meer en het kan altijd beter,” stelt Pupping.

Op Brandactivation staan ook een aantal campagnes die Brandbase zlef heeft gedaan, zoals de Postbank. Maar volgens Pupping is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat er allleen maar cases van Brandbase op de site komen te staan. Opmerkelijk genoeg staat bij sommige cases ook wat ze gekost hebben. “Dat doen we alleen als de klant ook akkoord is gegaan. Er zijn ook klanten die het absoluut niet willen,” aldus de maker.

Deel dit bericht

2 Reacties

Peter

Content door anderen laten aanleveren. Lekker makkelijk van Brandbase. Wanneer moet je betalen 🙂

Richard

Ik kwam een prachtig voorbeeld tegen van een brandactivation-campagne:www.qi-virus.nl Moet je zien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond