Deel dit artikel
-

BrandDeli exclusieve advertentiepartner van Disney

BrandDeli, het mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop van verschillende tv-kanalen, wordt de exclusieve advertentiepartner van Disney in Nederland.

Daarmee verstrekt het bureau zijn positie op het gebied van kinderentertainment. BrandDeli verkocht immers al reclame voor Nickelodeon en het sociale platform Momio. Met de overeenkomst, waarover geen financiële details naar buiten zijn gebracht, biedt het bureau adverteerders naar eigen zeggen een ‘breder campagnebereik en efficiëntere inkoop’.

Tot dusverre deed het Amerikaanse concern de reclameverkoop voor Disney XD en Disney Channel steeds zelf. Maar omdat de media versplintert, vooral onder de ‘kidsdoelgroep’, is samenwerking met een partner gezocht, zegt Disney.

Wellicht krijgt de overeenkomst in de toekomst nog een staartje als Disney zijn eigen online dienst begint, die in de wandelgangen al Disneyflix wordt genoemd. Volgend jaar begint de studio met een aanbod van exclusieve series en films van Pixar en Marvel Entertainment. Eerst alleen in de VS, in de toekomst vermoedelijk ook elders.

BrandDeli is heeft zo langzamerhand een omvangrijke portfolio die bestaat uit de zenders 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en VICELAND. Ook verzorgt het Amsterdamse bedrijf de verkoop van advertenties van de online videoplatformen van VICE en De Persgroep en die van Twitter in Nederland.

Op de foto: BrandDeli CEO Allard Ruyl 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond