Deel dit artikel
-

Nederlandse media lanceren gezamenlijk reclameplatform

Nederlands grootste mediapartijen lanceren eind maart Buy-media.nl, een platform waar mediabureaus en adverteerders direct lokale reclameruimte premium en programmatic kunnen inkopen.

Het reclamenetwerk brengt tekst- en videocontent bij elkaar van Nederlandse partijen. Dat zijn: BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Talpa Networks, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en Ster. Hoewel het platform open staat voor derden wordt er aan de poort wel op kwaliteit geselecteerd.

Binnen Buy-media.nl zijn alle kwalitatieve digitale advertentieproducten van deze mediabedrijven beschikbaar voor media-inkopers. Wouter Hulst licht aan deze uitgave toe: “Programmatic inkopen bij deze partijen is al goed geregeld” voor video gaan adverteerders naar Spotx en voor statische uitingen ga je naar Facebook of Doubleclick “maar er bestaat geen dienst die daar ook premium en video aan toevoegt. Alles gestandaardiseerd bij één loket.”

“Vanmorgen alleen al ontvingen we tien verzoeken van mediaubureaus met de vraag om een log-in. Deelname is kosteloos”.

Hulst was betrokken bij de realisering van het platform. Per 1 maart 2018 zal Janou Kessels het Buy-media.nl-team versterken als Director Market Development Nederland. Haar voornaamste rol is om het gebruik van het platform door media-inkopers te ondersteunen en de wensen uit de markt om te zetten in ontwikkelplannen.

Mediabedrijven in Nederland lijken elkaar steeds makkelijker te vinden om op tactische onderwerpen met elkaar samen te werken. Voorbeelden daarvan zijn het bereiksonderzoek Vinex/NOBO en kennisdeling rondom de AVG. “Er is meer vertrouwen. Wat Buy Media betreft, kunnen ze hun klanten laten zien waar zij inkopen en waar hun uitingen staan.”

Het systeem achter Buy-Media.nl, Adsdaq, is ontwikkeld door Adlogix uit België. In België is de lokale versie van Buy Media al een kleine twee jaar actief en geniet daar de support van: Persgroep Advertising, IPM Advertising, Mediahuis Connect, Pebble Media, Proximus Skynet Advertising, Rossel Advertising, Roularta Media en Trustmedia.

Foto: LeWeb (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Mark de Kock

Slim van de mediapartijen. Betere manier van controle op je inkomsten. Prijsstelling kunnen bepalen op platform niveau en minder sterke positie van onderhandeling voor alle inkopers.

peter

AFM en ACM kijken jullie mee? dit riekt naar kartelvorming. Publishers kunnen dus zo gemakkelijk de prijzen van anderen bekijken en samen afspraken maken over prijsbeleid en deze structureel omhoog gooien… Ben benieuwd…

Wouter Hulst - 201

Goed om aan te vullen dat publishers zelf eigen prijzen bepalen en eventueel kortingen kunnen geven aan kopers. Deze kortingen zijn niet van elkaar inzichtelijk en toegangkelijk en zijn altijd publisher of inkoper specifiek. Alleen standaard prijzen zijn zichtbaar voor elkaar, dat is niets anders dan nu … je hoeft alleen de tariefkaart maar te downloaden.

Martijn - Let's Build IT BV

Ik zie uit naar de lancering van het platform. Ik ben redelijk wat tijd kwijt om kwalitatief goede digital advertising plaatsingen te vinden welke ook relevant zijn en een toegevoegde waarde hebben voor onze klanten. Ik hoop dat je ook snel op prijs & producten kan filteren zodat plaatsingen binnen het budget van de klant snel te vinden zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond