Deel dit artikel
-

Budgetaandeel mobiele marketing naar 15 procent

De marketinguitgaven aan het mobiele kanaal, web en apps, groeit tot 2016 met gemiddeld 37 procent per jaar. Dat zegt Berg Insight.

Over vijf jaar zal iets meer dan vijftien procent van alle marketinguitgaven naar het mobiele kanaal gaan. Of en, zo ja, welke kanalen te lijden krijgen onderzocht Berg Insight niet. De adviseur aan de mobiele telecomsector signaleert dat zijn klandizie rekening moet gaan houden met nieuw publiek met nieuwe wensen en, impliciet bovendien, dat operators niet per definitie aan speler zijn in deze nieuwe marktontwikkelingen.

De financiële taart groeit in omvang van 2,6 miljard euro die aan mobiele marketinggelden werden uitgegeven naar 17,2 miljard in 2016. Een deel daarvan (435 miljoen euro) gaat naar lokaal georiënteerde marketingactiviteiten, iets waar Google nu fors in investeert.

Omgerekend zal 3,8 procent van alle mediabudgetten over vijf jaar naar mobiele marketing gaan.

Advertising, opt-in sms en location based services zijn drie vormen van mobiele marketing die Berg Insight voor het voetlicht brengt als relevant.

Foto: Robert Scoble (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond