Buitenreclame brancheorganisatie Outreach beperkt online gokreclame

Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home), gaat maatregelen nemen met betrekking tot het tonen van gok gerelateerde reclame. De bij Outreach aangesloten partijen hebben besloten om maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar te stellen voor reclame door online gokpartijen.
De openstelling van de markt voor online gokken per 1 oktober 2021 heeft geleid tot een toename van gokreclames op met name TV en online. De hoeveelheid reclame leidt in voorkomende gevallen tot maatschappelijke- en politieke discussie over de wenselijkheid hiervan.
Er zijn weliswaar richtlijnen met betrekking tot de uitingen, de tijdstippen van uitzending en de doelgroepen. Daar conformeren de aangesloten partijen zich ook aan. Maar er is daarnaast ook behoefte aan een balans in het aandeel van gokreclame in het gehele aanbod van advertenties in buitenreclame.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond