Deel dit artikel
-

ByteDance versterkt investeringen in casual games

ByteDance, moederbedrijf van TikTok, verlegt de grenzen met de lancering van een nieuw casual gaming-platform en een onafhankelijke gamesuitgever. Daarmee betreedt het bedrijf het terrein van Tencent Holdings en NetEase.

Vorige maand lanceerde ByteDance een nieuwe mobiele gamestore genaamd Danjuan Games, waar onder meer puzzelgames worden aangeboden.

Nieuw is ook een uitgeverij genaamd Pixmain, die onlangs werd gelanceerd op de WePlay Game Expo in Sjanghai. Er zitten vijf onafhankelijk ontwikkelde (indie) games in de pijplijn. Drie zullen ook worden uitgebracht voor de pc en de game Grimvalor draait ook op de Nintendo Switch.

De activiteiten komen niet volledig uit de lucht vallen. ByteDance had al drie eigen gamestudio’s Nuverse, PixDance en Ohayoo. Een aantal games is ook een financieel succes.

ByteDance wil zich wel toeleggen op casual games en niet te veel uitwaaieren. Voordeel is dat de games via TikTok kunnen worden gepromoot.

ByteDance heeft voor deze activiteiten veel personeel nodig. Er zijn 900 vacatures, waarvan 200 voor technische functies in gaming.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond