Deel dit artikel
-

Cardagram, de eerste mobile-only app van Rocket Internet

Rocket Internet brengt volgende week een app uit om foto’s mee te nemen en deze als ansichtkaart te laten te versturen.

De app voor Android en iOS verscheen begin deze week in Frankrijk en komt in de loop van volgende week in Duitsland, Frankrijk en Nederland op de markt. Cardagram is de eerste mobile-only app van conceptenbouwer Rocket Internet.

Bij de introductie kost het een euro om een kaart te versturen, maar op termijn verandert de prijs naar twee euro. Wanneer dat is, is ongewis. De prijs geldt voor bestemmingen overal ter wereld.

Cardagram concurreert in Nederland met de mobiele apps van PostNL en Greetz.

Rocket Internet is een digitaal bouwbedrijf dat aan de lopende band Europees gerichte concepten uitrolt. Het bouwer c.q. investeerder stond aan de wieg van onder meer Groupon in Europa en Zalando en bracht recent nog meubelwinkel Home24 in Nederland uit en iPhonekassa Payleven. De onderneming wordt gefinancierd door onder meer de Zweedse investeerder Kinnevik en miljardair Len Blavatnik.

Deel dit bericht

7 Reacties

Remco Janssen

Rocket Internet is – beter gezegd – de kloonschuur die voor incubator moet doorgaan van de beruchte Samwer-broers, beter bekend als de copy cat brothers. Dat lijkt mij althans een betere en accuratere omschrijving 😉

Piet Mobiel

@ Remco… jaloers?

Jan Pruimboom

Ik denk dat Remco hier wel een beetje gelijk heeft. Het betreft hier geen concept maar een copie van bestaande diensten. Voor die prijs zal ik er in ieder geval geen gebruik van maken.

Michel

@jan vindt je de prijs te hoog dan?

JR

@Renco en Jan:
wij leven in een vrije competitie markt en de betere wint !!!
wat een ethisch nonsense gezeik…copy cat / copie van…. !?
is praxis en copie van gamma of Lidl van Aldi of of of …. dan bestaat dus iedere branch uit een innovator en de rest zijn copy cats !!!

Remco Janssen

@Piet Mobiel: wat een ontzettend onzinnige opmerking. Als ik vanuit mijn kennis van Europese startups een dergelijke opmerking plaats, zou je beter eerst kunnen kijken of ik wellicht gelijk heb alvorens je het als jaloezie kunt bestempelen. In de scène staan de Samwer-broers bekend om hun schaamteloze kopieën waarbij het enige doel is zo snel mogelijk te groeien, om vervolgens het kind met het waterhoofd van de hand te doen aan derden. Lees voor achtergrondinformatie de Volkskrant pagina 27 op 5 april 2012.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3236177/2012/04/05/Pas-op-voor-de-copycat-broeders.dhtml

@JR: er is niets mis met copycats. Maar wel op de wijze hoe zij hun business voeren. Die vind ik, dat is mijn persoonlijke menig, niet ethisch.

Jan Pruimboom

@ Michel – Als het naar twee euro gaat wel. Overigens doe ik het zelf met een gratis e-card. Werkt voor mij prima.

@ JR – Ik gaf geen waardeoordeel. Een concept copieren is altijd mogelijk en heeft nut als je er een toegevoegde waarde aan kan geven voor de gebruiker. Een concept werkt tegenwoordig beter als je je potentiele klant centraal stelt en daarna pas de bankrekening.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond