Casino Group koopt Sarenza

Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenza. De onderhandelingen zijn bijna rond.

Monoprix ziet Sarenza inhoudelijk als een nuttige aanvulling zijn eigen winkels die zich richten op lifestyle, urban living, persoonlijke verzorging en stationsrestauraties. Belangrijker nog is de strategische waarde van de online kennis die Monoprix in huis zou halen met de van oorsprong Franse winkel. Het stelt het concern in staat om zich het label ‘omnichannel’ te laten aanmeten.

De partijen verwachten dat ze ergens in de komende weken de laatste handtekening onder het contract kunnen zetten. Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden ze ook voor zich.

Sarenza, dat ook in Nederland actief is, realiseerde vorig jaar een omzet van 250 miljoen euro in zijn circa dertig landen. Het is niet bekend wat het nieuwe Franse moederbedrijf wil doen met de buitenlandse activiteiten van zijn nieuwe dochter. De koper positioneert zijn nieuwe label wel duidelijk als een Franse aankoop waar de Franse consument van gaat profiteren. Hij rept met geen woord over diens internationale bereik, noch over de mogelijkheden die dat Monoprix zou bieden.

Jean-Charles Naouri, CEO van Casino Group zegt: “Met de overname van Sarenza en diens expertise consolideren we ons als leidende partij in de Franse urbane online retail.” En: ‘De combinatie versnelt de digitale transformatie van Monoprix en geeft Sarenza een zekere toekomst onder de vleugels van een grote retailgroep met groot bereik in de stedelijke gebieden.’

De baas van de schoenenwinkel Stéphane Treppoz: “We zijn blij met dit integratieproject waardoor we onderdeel worden van een grote distributiegroep en ons assortiment met Monoprix’ expertise naar de Franse consument kunnen brengen.”

Foto: die_dou (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug