Deel dit artikel
-

Cendris zoomt in op dialoogmarketing

Cendris is bezig met een interne reorganisatie om zich meer te kunnen richten op dialoogmarketing. Directeur Henk Pilon gaat een daartoe nieuwe opgetuigde afdeling leiden.

Het dochterbedrijf van TNT Post wil zich niet enkel bezighouden met klantcontacten, maar ook de dialoog met die klanten. Op de site bestond al een kopje ‘Dialoog marketing’, maar de samenvoeging van de afdelingen Doelgroepadvies en Collectie Concepten moet dat concept beter gestalte geven.

Dat vertellen bronnen binnen het bedrijf aan Emerce. Een woordvoerster bevestigt de interne reorganisatie. Ze stelt dat Henk Pilon de nieuwe afdeling gaat leiden. Zijn positie bij Customer Information wordt overgenomen door Eric van Westbroek, die tevens de leiding houdt over de afdeling Online. “Nog niet alles is uitgekristalliseerd. Het proces bevindt zich nog in een prille fase”.

Formeel heet het: "Ons bedrijf is altijd bezig met kijken naar hoe wij onze klanten het beste kunnen bedienen. We gaan met de marktontwikkelingen mee en willen hier zo goed mogelijk op inspelen met onze diensten. Ons nieuwe bedrijfsonderdeel OnLine is daar een mooi voorbeeld van.

?Tevens zijn er binnen Cendris enkele lijnverantwoordelijken van functie veranderd en enkele afdelingen zijn bij elkaar geplaatst om zo nog meer synergie uit onze dienstverlening te halen. Er is dus geen sprake van een ingrijpende reorganisatie".

In juni verliet marketingdirecteur Ron Janssen het bedrijf. In diezelfde maand werd bekend dat Cendris zich meer gaat richten op social media. Daartoe sloot het een samenwerkingsverband met Buzzcapture, zodat het ook webcarediensten kan leveren.

Cendris maakt via TNT Post deel uit van TNT Groep. Dat concern is van plan om het bedrijf op te splitsen in een Post- en Expres-bedrijf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond