Deel dit artikel
-

China domineert Apple App Store in downloads en bestedingen

Chinese softwarebedrijven domineren steeds vaker de downloadlijsten van de Apple App Store, meestal volledig dankzij downloads in China zelf. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marktvorser App Annie.

Aziatische gebruikers waren vorig jaar goed voor 59 procent van de bestedingen en 49 procent van de downloads. China is veruit de grootste regio binnen de App Store, en passeerde daarmee de VS. Daaraan heeft de Chinese Netflix iQiyi zeker bijgedragen, evenals Tencent, veruit de grootste maker van games en andersoortige apps.

Facebook is wereldwijd nog altijd verantwoordelijk voor de meeste downloads, dankzij Messenger, Instagram en WhatsApp. De YouTube app blijft ook nog altijd erg populair, evenals Google Maps.

Gemeten naar inkomsten is Netflix veruit de grootste met naar schatting 1 miljard dollar omzet. Ook Spotify, Pandora Radio, Tencent Video weten flink wat omzet te genereren.

Candy Crush Saga blijft de populairste game aller tijden. De best verdienende app is echter Clash of Clans, die in de loop der jaren 4 miljard dollar via de App Store verdiende.

Ook Sensor Tower kwam een dezer dagen met nieuwe cijfers, waaruit blijkt dat Nintendo’s Super Mario Run het merendeel van zijn omzet van 60 miljoen dollar heeft te danken aan iOS. Het gaat om een aandeel van 77 procent versus 23 procent voor de Google Play Store.

Dit bericht is 6 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond