Deel dit artikel
-

CM.com neemt datastart-up TraceDock over

Techbedrijf CM.com breidt zijn marketingpallet uit met de overname van TraceDock, een specialist in privacyvriendelijke first party data-collectie.

Vanochtend maakte CM.com de overname van het bedrijf uit Utrecht bekend. Hoeveel geld met de overname is gemoeid is niet bekend. Oprichters Boris Schellekens en Jaap Breeuwer (foto) beloven nog minstens twee jaar aan boord te blijven.

TraceDock is in 2019 opgericht en is actief in Nederland, Denemarken en Duitsland. Het kent veel marketingbureaus als gebruikers, zoals Merkle, Dept, ISM eCompany, Fingerspitz, IMPACT Extend en Maxlead.

CM.com levert technologie waarmee bedrijven digitaal contact kunnen onderhouden met hun klanten. In het verleden was dat enkel sms, maar dat is nu een waaier met kanalen als Whatsapp, Instagram en Facebook Messenger, Apple Chat, RCS, maar ook voice.

Bij al die kanalen is minstens één contactpunt van de consument bekend. Als aanvulling daarop, of juist: daar tegenover, heeft Tracedock technieken om onbekende websitebezoekers beter meetbaar en zichtbaar te maken. Deze data wordt verbonden aan reeds bestaande analyticsplatforms als Google Analytics en Facebook Conversions API.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond