Deel dit artikel
-

Coca-Cola gaat mobiel banneren

Voor de promotie van zijn online muziekplatform Rec/Release gaat Coca-Cola in Nederland banners plaatsen op een mobiele website. De drankfabrikant heeft niet de primeur. Onder meer Sanoma en Sara Lee passen in Nederland deze vorm van mobiel adverteren al toe.

In het Verenigd Koninkrijk is banneren op mobiele sites een stuk populairder onder adverteerders dan in Nederland, zegt Jigal Schrijver van HotSMS, het bedrijf dat de mobiele campagne voor Coca-Cola faciliteert. De bannercampagne voor Coca-Cola is een test. Schrijver: “We zijn met meerdere partijen in gesprek om dit soort campagnes te gaan doen. Als deze test succesvol is, is het makkelijker om hen over de streep te trekken.”

De advertentie voor het Rec/Release platform is vanaf deze week te zien op AnySong, een mobiele internetsite waar de ringtone- en wallpapercatalogus van platenmaatschappijen Universal Music Group, Sony BMG en Warner Music Group op staat.

Met het nieuwe online muziekplatform Rec/Release wil Coca-Cola Nederlandse jongeren bereiken. Op de site kunnen jongeren hun eigen hip-hop en R&B songs uploaden. Jongeren beoordelen elkaars songs.

Volgens Ralph Cohen van Icemobile, uitgever van mobiele content, is de mobiele campagne van Coca-Cola niet uniek voor Nederland. “Wij hebben al een jaar lang banners draaien voor onze eigen diensten.” Op dit moment loopt onder meer een mobiele bannercampagne voor Douwe Egberts Senseo (Sara Lee) op de homepage van Vodafone Live. Wie op de banner klikt komt terecht op een mobiele site van Senseo waar bezoekers hun NAW-gegevens kunnen invoeren om zo twee koffiepads thuis te ontvangen.

Een andere bannercampagne die momenteel loopt is voor Playboy (Sanoma). De banners hebben het doel om mensen naar de mobiele site te trekken van het blad.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond