‘Consentloze campagnes scoren beter, maar Google verwart markt’
Twintig procent van de Nederlandse internetgebruikers is onzichtbaar voor adverteerders. Deze mensen geven geen toestemming voor persoonsgerichte reclames. Nieuwe technologie maakt die mensen wel benaderbaar en zelfs rendabel. De beeldvorming over deze materie wordt getroebleerd door Googles internationale cookiesfiasco bij Chrome.
Over dit onderwerp schreef adtechbedrijf Opt Out Advertising een whitepaper met daarin de claim dat consentloos adverteren sterke effecten heeft op de merkbeleving bij de consument. Het bedrijf bestudeerde cases van ABN AMRO en Gaslicht.com en ziet bij beiden dat de inzet op no-consent inventory leidt tot kostenefficiënt, kwalitatief verkeer naar de landingspagina.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd