Deel dit artikel
-

Consument bereid 7 euro meer te betalen voor duurzame pakketbezorging

Twee op de vijf Nederlandse consumenten is bereid extra te betalen voor de bezorging van een online bestelling als daarmee wordt gekozen voor een duurzaam logistiek proces. Dat blijkt uit onderzoek onder 1032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes.

Nederlanders hebben hier gemiddeld 7,60 euro voor over. Bijna driekwart van de online shoppers vindt het ook niet erg om langer te wachten op een pakket, als ze daarmee kiezen voor een duurzamere bezorging. Gemiddeld mag het bezorgproces ruim vier dagen langer duren.

Langer wachten op een bestelling of meer betalen voor de bezorging zijn niet de enige concessies die consumenten willen doen. Ruim de helft kiest namelijk voor een alternatief product als ze zien dat het leveringsproces grote impact heeft op het milieu. Twee op de drie vindt daarom dat producenten en winkels meer inzicht moeten geven in waar producten of onderdelen van producten vandaan komen, zodat ze kunnen inschatten wat de impact van hun keuze is op moeder natuur.

Deel dit bericht

2 Reacties

David

Het kost tegenwoordig toch al zo’n 7 euro om een pakket te verzenden bij PostNL? Dus mensen zijn serieus bereid om 14 euro te betalen voor de verzending van het pakket, als het maar duurzaam gebeurd? Dit tikt dan aardig op als je 1 pakket per week besteld, wat veel mensen al gauw doen.

Danny

Ik ben benieuwd wie de opdracht heeft gegeven tot het onderzoek. Zal vast een partij zijn die wilt verdien aan duurzame pakketbezorging.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond