Deel dit artikel
-

Coolblue groeit 38% naar 1,2 miljard euro omzet

“2017 was misschien wel het aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit”, vertelt directeur Pieter Zwart bij de toelichting van zijn jaarcijfers. De omzet steeg met 38 procent tot 1,2 miljard en de nettowinst bleef stabiel op negen miljoen euro. Want de meeste verdiensten worden terug in het bedrijf geïnvesteerd.

Zojuist maakte Zwart de resultaten over het afgelopen jaar bekend (PDF). Voor 2018 verwacht hij met de elektronicawinkel een omzetstijging van 25 procent te realiseren, tot 1,5 miljard euro.

Indrukwekkend is de gerapporteerde NPS-score: die steeg van 63 naar 66. Dat is een belangrijk getal wat iets zegt over de klanttevredenheid. Vijftig is ongeveer het gemiddelde in de retail, wat al hoog is.

Coolblue breidde vorig jaar uit naar het Franstlalige gedeelte van België en opende twee nieuwe winkels. Of, strikt genomen, opende een nieuwe in Den Haag en verbouwde de Amsterdamse zaak op de Zuidas. Die laatste twee zijn van het zogeheten XXL-formaat.

Er werkt nu 3.500 man bij de Rotterdammers aan het Weena en er worden nog duizend eigen bezorgers gezocht. Met 150 busjes bezorgt de winkel nu dagelijks door heel Nederland zelf zijn witgoed.

Het aantal sitebezoeken steeg in een jaar tijd van 149 miljoen naar 180 miljoen.

Dit bericht is 6 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond