Deel dit artikel
-

Coolblue laat klanten zelf hun bezorgmoment uitkiezen

Klanten van Coolblue kunnen voortaan tijdens het bestellen van witgoed zelf het bezorgmoment kiezen. Wanneer ze bijvoorbeeld een wasmachine bestellen, kunnen ze kiezen uit drie verschillende tijdvakken voor de bezorging: ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds.

De mogelijkheid heeft lang op zich laten wachten. Coolblue baas Pieter Zwart had het er iets minder dan een jaar geleden al over bij WNL op Zondag en zou toen binnen een maand met nadere aankondigingen komen. Daarna bleef het stil.

Zwart destijds bij WNL: ‘Neem een wasmachine. Wanneer koop je die? Omdat de oude stuk is gegaan. Was dat gepland? Nee. Hij gaat kapot tijdens het wassen. Voor zondag had je andere plannen, maandag moet je werken. Wat je wilt is dat het probleem meteen wordt opgelost, op een tijdstip jou dat uitkomt.’

De tijdstipkeuze was kennelijk iets te ambitieus en is een (ruime) tijdvakkeuze geworden. Nog altijd een verbetering ten opzichte van de huidige situatie waarbij klanten maar moesten afwachten op welk tijdstip de wasmachine arriveerde. Op de dag zelf krijgen klanten een sms met de bezorgtijd en worden ze een half uur voor de bezorging gebeld. De bezorgers van Coolblue installeren de nieuwe apparatuur, testen of het werkt en nemen de oude apparatuur ook meteen mee. Coolblue rekent wel extra bezorgkosten (vanaf 9 euro).

Coolblue start met tijdvakkeuze in Nederland. Vanaf half april wil de online retailer ook zijn Belgische klanten zelf het bezorgmoment laten kiezen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond