Deel dit artikel
-

Coronacrisis beïnvloedt online koopgedrag in VS

In de VS, inmiddels het land met de meeste corona-infecties, wordt sinds de noodtoestand meer online besteld. Maar daar profiteren niet alle webwinkels van, zo blijkt uit onderzoek van Listrak en anderen.

Er zat flinke groei in de verkoop van speelgoed, sportartikelen en zelfs kampeerproducten, in sommige gevallen tot wel 200 procent. Maar in huishoudelijke artikelen, hardware, auto’s, boten en motoren zit nauwelijks nog omzet. En nu mensen thuiszitten en niet goed voor de dag hoeven te komen, wordt er ook nauwelijks nog kleding besteld. De verkopen in deze categorie daalden 15 procent.

Onderzoek van Edison Trends naar 35.000 online transacties laat zien dat kledingverkopen met 7 procent zijn gedaald bij retailers als Third Love, Stich Fix en Untuckit. Als gevolg hiervan wordt er nauwelijks nog voor kleding geadverteerd bij Google. De advertentie-uitgaven daalden tot 24 maart met 55 procent.

Net als in Nederland worden er in de VS online veel alledaagse boodschappen besteld. Het bezoekersverkeer naar retailers als Kroger steeg in de maand tot 23 maart met 84,5 procent. Maaltijdboxbezorgers BlueApron, SunBasket en PurpleCarrot merken ook enorme belangstelling.

Bedrijven als Albertsons (Safeway), Koger en Walmart moeten zelfs extra personeel aannemen. Amazon trok vanwege de drukte eerder al 100.000 tijdelijke werknemers aan. Ze krijgen extra betaald als ze boodschappen willen inpakken bij dochterbedrijf Whole Foods.

Niet verwonderlijk wordt er nauwelijks nog geld uitgegeven aan luxe artikelen. De onlineverkoop daalde 25 procent. Het bezoekersverkeer voor online juweliers daalde zelfs tot 20,3 procent half maart.

Foto Pexels

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond