Deel dit artikel
-

CoTweet overgenomen door e-mail marketingbedrijf

CoTweet, een zakelijke toepassing, waarmee meerdere Twitter-accounts beheerd kunnen worden, is overgenomen door ExactTarget.

In een persbericht laat Scott Dorsey, CEO van ExactTarget weten nu een completere oplossing te kunnen bieden om verschillende vormen van interactieve communicatie samen te brengen. Over financiële details worden geen uitspraken gedaan.

Tijdens The Next Web-conferentie vorig jaar liet CoTweet-directeur Jesse Engle weten dat er, in de nog  besloten testfase, al 560 berichten per uur werden verstuurd. Vierduizend ondernemingen meldden zich aan om de dienst te gebruiken zodra deze officieel van start zou gaan.

Ford, JetBlue, Microsoft en Pepsi behoorden tot de eerste grote gebruikers van CoTweet. Medewerkers van deze ondernemingen kunnen Twitter-contacten met klanten beheren, monitoren en op volgen met CoTweet.

CoTweet was een van de eerste zakelijke spelers die zich met Twitter bezighield. Het bedrijfsmodel is eenvoudig. Bedrijven betalen abonnementsgeld, afhankelijk van het aantal medewerkers dat CoTweet gebruikt.

Niet snel daarna volgden andere spelers, als bijvoorbeeld Salesforce.com met een zakelijke Twitter-dienst. Hoewel CoTweet genoeg geld bij investeerders wist op te halen, 1,1 miljoen dollar in juli vorig jaar, zal de overname de start-up helpen nu grotere bedrijven zich in hetzelfde speelveld bevinden.

Ook Twitter overwoog ooit nog de overname van CoTweet.

Deel dit bericht

3 Reacties

Boris

Wat totaal onverwacht! Dat CoTweet ooit overgenomen zou worden leek me wel voor de hand liggen maar zo snel al. Bizar…

Gijs Vroom - Emerce

@ Boris En wanneer wordt TwitterCounter overgenomen?

Boris

@Gijs als dat gebeurt lezen we het vast hier al eerst dus gewoon vaak deze site reloaden!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond