-

Nieuwsbrieven in het weekend: waarom niet?

Er rust nog steeds een taboe op, e-mail nieuwsbrieven versturen in het weekend. Maar volgens gegevens van Experian moet je dat juist eens proberen.

Hoe krijg je de aandacht van de kantoorwerker via mail? In elk geval door nieuwsbrieven op het juiste moment uit te sturen. Het tijdstip is van belang omdat 23 procent van de verstuurde e-mails binnen een uur worden geopend.

De meeste nieuwsbrieven worden in de ochtend verzonden, tussen 6 en 12 uur. Een kleine 30 procent wordt na zessen verstuurd. Er is wat voor te zeggen om af te wijken van die tijden. Per slot van rekening wil je aandacht en zo weinig mogelijk concurrentie.

Volgens GetResponse is de kans dat een e-mail wordt gelezen het grootst tussen 8 en 9 en tussen 3 en 4 uur, kortom als de werkdag begint en eindigt. Na 8 uur ’s avonds volgt weer een kleine piek.

Een slechte dag is overigens de maandag. De logica hier is dat mensen tegen een lange werkweek aankijken, of meteen de vergadering induiken. Woensdag en donderdag scoren beter.

In weekenden worden nauwelijks e-mails verzonden. Het idee is dat de meeste mensen hun computer even met rust willen laten. Toch is dat beeld niet juist. Uit cijfers van Experian blijkt dat in weekenden mail vaker wordt geopend en er ook vaker wordt geklikt op aanbiedingen. De gemiddelde order is 189 dollar (volgens cijfers van 2012). Doordeweeks scoort alleen de donderdag (iets) hoger.

In het algemeen is het aan te raden om een test te draaien met verschillende tijdstippen en dagen. En uiteraard hangt het succes niet alleen af van het tijdstip, maar ook van de inhoud en de opmaak.

science-of-social-timing-part-2

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond